روغن مو

ریزش مو – علل، درمان و پیشگیری

ما می دانیم که بیدار شدن در صبح با موهایی که روی سرتاسر بالش پخش شده اند یا ترس از شانه زدن به دلیل اینکه ممکن است موهای زیادی بهان گیر کند چقدر دلسرد کننده است. اگرچه ریزش حدود 100 تا 150 مو در روز رایج است، اما می تواند نشانه ریزش مو، محدودیت رشد مو و سایر آسیب های مو باشد.

بنابراین، باید علل و علائم ریزش مو را بشناسید و درمان های معتبر و طبیعی را بررسی کنید.

در میان روش‌های طبیعی و سالم، ما روغن‌های موی ساخته‌شده با مواد طبیعی آزمایش‌شده درماتولوژی مانند روغن پیاز و زنجبیل Onion hair oil with ginger و روغن نارگیل و عصاره آلوورا Parachute Advanced Alovera hair oil را پیشنهاد می‌کنیم.

علل ریزش بیش از حد مو

  • دلایل ارثی ریزش مو در خانواده ها وجود دارد، درمان ها می توانند به کنترل ریزش مو و کاهش سرعت آن کمک کنند.
  • چندین زن پس از زایمان ریزش مو را تجربه می کنند.
  • عدم تعادل هورمونی و برخی داروها.
  • شرایط بهداشتی و درمان‌هایی مانند شیمی‌درمانی، بیماری‌های غده تیروئید، اختلالات خودایمنی و غیره.
  • استرس پوست سر از طریق شانه زدن زیاد، استفاده بیش از حد از ابزارهای حالت دهنده مو و روش های نامناسب آرایش مو.
  • استفاده بیش از حد از ابزارهای حالت دهنده مو منجر به خشکی مو و ریشه های ضعیف می شود و به راحتی می شکند یا می ریزد.
  • کراتین نوعی پروتئیناست که بخش قابل توجهی از تارهای مو را تشکیل می دهد. فولیکول‌های مو و پوست سر به گردش خون و رطوبت مناسب نیاز دارند تا موهایی براق طبیعی و پوست سر انعطاف‌پذیر داشته باشند. بنابراین کمبود مواد مغذی عامل مهمی در ریزش مو است.

اقدامات پیشگیرانه و درمان برای ریزش مو و آسیب های بیشتر مو

شما می توانید با پوست سر مقاوم و ریشه های تغذیه شده ریزش مو را کنترل و از آن جلوگیری کنید. برای انعطاف پذیری مو و پوست سر، به مراقبت های داخلی و خارجی مو نیاز دارید. یک رژیم ایده آل شامل نکات زیر است.

1. یک رژیم غذایی متعادل را حفظ کنید

رژیم غذایی با نسبت متعادلی از مواد مغذی حیاتی است. غذاهای غنی از پروتئین مانند شیر، لبنیات، بادام، دانه ها و غیره بخورید. شامل ویتامین ها (C، E، A، و B Complex)، مواد معدنی و سایر مواد مغذی از طریق مصرف رژیم غذایی سالم است.

2. رژیم مراقبت از مو را تقویت کنید

رژیم مراقبت از موهای خود را با روغن‌های غنی‌شده با روغنپیاز مانند روغن پیاز و زنجبیل Onion hair oil with ginger ، استفاده از شامپو مناسب و بعد از هر بار شستشوی مو از نرم‌کننده استفاده کنید. یک عادت غذایی متعادل و محصولات مراقبت از موی طبیعی به داشتن پوست سر سالم و ریشه های موی انعطاف پذیر کمک می کند. بنابراین، می توانید بهبود شرایط ریزش مو را تجربه کرده و از آسیب بیشتر جلوگیری کنید.

محصولات مراقبت از مو پر از مواد شیمیایی و عادات غذایی کمبود مواد مغذی منجر به خشکی و ضعیف شدن تارهای مو می شود. یک رژیم غذایی سالم، روغن طبیعی مو و رژیم تقویت شده مو می تواند به تقویت پوست سر و ریشه مو برای موهای درخشان و بلند کمک کند.

3. از مدل موهای تنگ خودداری کنید

مدل موی تنگ به ریشه موها فشار می آورد و فشار می آورد. ریشه مو را به تدریج ضعیف می کند و در نهایت منجر به ریزش مو می شود.

4. با روغن طبیعی مو برای رشد مو ماساژ دهید

مطالعه می گوید استرس یکی از دلایل مهم ریزش مو و مشکلات مربوط به آن است. برای مدیریت موثر استرس باید مدیتیشن و یوگا انجام دهید. شما همچنین باید یک “champi” خوب را با یکی از بهترین روغن های موی، روغن پیاز و زنجبیل Onion hair oil with ginger امتحان کنید.

ترکیبی از روغن پیاز و روغن زنجبیل به کاهش استرس، تغذیه 10 برابر عمیق‌تر و تضمین موهای براق طبیعی با رشد موهای ضخیم کمک می‌کند . بنابراین مدیریت استرس با روغن های طبیعی مو می تواند مشکلات ریزش مو را کنترل کند.

5. از درمان های شیمیایی خشن خودداری کنید

دکلوره کردن و رنگ کردن مو  و سایر درمان‌های شیمیایی منجر به خشکی مو، ضعیف شدن ریشه‌ها و ریزش بیش از حد مو می شود خودداری کنید و از درمان های شیمیایی برای کاهش مشکلات ریزش مو خودداری کنید.

6. از ماسک های DIY مو استفاده کنید

همچنین می توانید از ماسک های خانگی DIY با مواد طبیعی برای درمان و جلوگیری از ریزش بیش از حد مو استفاده کنید.

ماسک های محبوب DIY مو برای جلوگیری یا کنترل ریزش مو
  1. ماسک مو DIY ساخته شده از برگ کاری و روغن نارگیل
  2. مخلوطی از توت فرنگی، عسل، روغن بادام و روغن نارگیل
  3. ماست، سیب و عسل
  4. ترکیب آلوئه ورا و شنبلیله
  5. موز، روغن نارگیل، روغن زیتون و عسل

این درمان‌ها و اقدامات پیشگیرانه می‌توانند به کاهش ریزش مو، افزایش رشد مو و جلوگیری از آسیب‌های بیشتر مو مانند دو شاخه شدن موها، لکه‌های طاسی، نازک شدن مو و موارد دیگر کمک کنند.

با این حال، اگر این روش ها جواب نداد، زمان آن فرا رسیده است که برای ارزیابی هر گونه بیماری زمینه ای و درمان مناسب مراقبت از مو، به یک متخصص تریکولوژیست یا متخصص پوست خبره مراجعه کنید. پس از ارزیابی، در صورت اقتضای شرایط، ممکن است دارو تجویز کنند یا کاشت مو یا لیزر درمانی را پیشنهاد کنند.

سوالات متداول

1. برای کنترل ریزش مو چند بار باید از روغن مبتنی بر پیاز و زنجبیل استفاده کنم؟

دفعات استفاده از روغن مبتنی بر برگ کاری بر روی مو با توجه به نیازهای فردی مو متفاوت است. تریکولوژیست ها برای رشد موهای دلخواه با موهای بلند و درخشان، هفته ای سه بار روغن زدن را پیشنهاد می کنند. روغن مبتنی بر برگ کاری به کنترل شرایط ریزش مو کمک می کند.

2. چه زمانی برای ریزش مو باید به تریکولوژیست مراجعه کرد؟

در صورت افزایش ناگهانی ریزش مو، باید با یک متخصص تریکولوژیست یا متخصص پوست مشورت کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *